Algemene voorwaarden

1. Algemeen.

De rechten en verplichtingen van partijen worden uitsluitend door deze algemene voorwaarden geregeld. Afwijkende verbintenissen dienen schriftelijk tussen partijen vastgelegd te worden. De eventuele nietigheid van een bepaling van deze voorwaarden heeft niet tot gevolg dat de overige bepalingen evenals de overeenkomst automatisch eveneens nietig zijn.

2. Aanbiedingen/offertes.

Al onze aanbiedingen en offertes zijn vrijblijvend en ten allen tijden herroepbaar. Aanbiedingen/offertes worden afgeleverd op basis van de gegevens verstrekt door de opdrachtgever en gelden slechts voor zover die gegevens actueel, correct en volledig zijn. Alle opdrachten tot uitvoering van de diensten, periodiek of eenmalig komen tot stand, na bevestiging door ons. Alle meerprijzen, kosten of schade veroorzaakt door verouderde, onjuiste of onvolledige gegevens zijn ten laste van de opdrachtgever.

3. Prijzen.

Onze prijzen gelden slechts voor de uitdrukkelijk overeengekomen diensten en zijn exclusief BTW en vergoedingen of kosten verbonden aan aanvullende prestaties. De levering van gewijzigde of aanvullende diensten, geeft recht op een meerprijs ten laste van de opdrachtgever, aan de op dat ogenblik in onze onderneming van geldende prijzen.

4. Facturatie en betaling.

Facturen worden betaald op de zetel van onze onderneming, binnen 30 dagen einde maand na ontvangst van de factuur, tenzij schriftelijk anders overeengekomen. Bij laattijdige betaling zal de opdrachtgever, van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling, een verwijlintrest verschuldigd zijn op het openstaande factuurbedrag, van dag tot dag berekend aan de wettelijke interestvoet bepaald in de Wet 02/08/02 bij ondernemingen, hetzij de wet van 05.05.1865 bij particulieren, evenals een forfaitaire schadevergoeding van 10 % met een minimum van 50,00 €.

6. Verbintenissen Opdrachtgever.

De Opdrachtgever zorgt ervoor dat alle locatie(s) waar de diensten worden verricht tijdens het overeengekomen tijdstip vrij toegankelijk zijn, dat er op die locatie(s) vrije toegang is tot water en elektriciteit en dat de normale uitvoering van de diensten op generlei wijze wordt bemoeilijkt of onmogelijk gemaakt. Indien bij gebreke hiervan de Diensten hierdoor niet of slechts gedeeltelijk kunnen worden uitgevoerd, heeft de Opdrachtgever geen recht op een gehele of gedeeltelijke creditering van de prijs voor de Diensten.

7. Duur, beëindiging en schorsing.

a. De opdrachten kunnen eenmalig of periodiek (voor een bepaalde periode) worden aangegaan. Tenzij schriftelijk anders overeengekomen, worden periodieke opdrachten geacht te zijn aangegaan voor een periode van twaalf (12) maanden te rekenen vanaf de datum van de contractsluiting. Aan het einde van deze periode wordt deze overeenkomst geacht stilzwijgend te worden verlengd voor een nieuwe periode van 12 maanden, tenzij één der partijen uiterlijk drie maanden voor het einde van de termijn schriftelijk meedeelt aan de andere partij dat de opdracht aan het einde van de lopende periode wordt beëindigd.

b. Indien een partij één of meerdere van diens verbintenissen uit hoofde van de overeenkomst schendt, en nalaat om deze schending te remediëren binnen een termijn van tien (10) werkdagen na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand, dan heeft de andere partij het recht om deze overeenkomst met onmiddellijke ingang, buitengerechtelijk te beëindigen.

c. Indien de opdrachtgever de opdracht annuleert buiten de gevallen voorzien in deze voorwaarden, onafhankelijk van het feit of deze eenmalig of periodiek is, zal de opdrachtgever gehouden zijn tot het betalen van een forfaitaire schadeloosstelling van 30 % van het bedrag van de eenmalige opdracht of 30 % van het bedrag dat in principe verschuldigd was voor de resterende periode ingeval van een periodieke opdracht.

8. Overmacht.

Indien gewijzigde omstandigheden buiten de controle van partijen de uitvoering van de diensten tijdelijk of definitief onmogelijk, moeilijker of economisch ongunstiger maakt, is de meest gerede partij naar keuze gerechtigd om de uitvoering van de Diensten tijdelijk op te schorten of de overeenkomst te beëindigen.

9. Opmerkingen en klachten.

Opmerkingen en klachten worden steeds zo snel mogelijk en op straffe van verval schriftelijk, i.e. elektronisch via e-mail gemeld uiterlijk binnen een termijn van zeven (7) kalenderdagen volgend op de omstandigheid die aanleiding heeft gegeven tot de klacht. Wij zullen steeds de mogelijkheid hebben om deze opmerking/klacht na te zien en te remediëren.

10. Aansprakelijkheid.

Wij zijn enkel aansprakelijk voor bewezen schade die op toerekenbare wijze veroorzaakt werd tijdens of in het kader van het uitvoeren van de Diensten. Deze aansprakelijkheid is beperkt tot de bedragen waarvoor wij verzekerd zijn. De opdrachtgever dient elke schade op straffe van verval van aansprakelijkheid te melden binnen een termijn van tien (10) werkdagen volgend op het tijdstip waarop de opdrachtgever deze schade redelijkerwijze had kunnen vaststellen. Deze melding gebeurt schriftelijk, per aangetekend schrijven, gericht aan onze maatschappelijke zetel, met een gedetailleerde en geïllustreerde omschrijving van de schade en een begroting van de kosten voor herstel.

14. Nietigheid.

Indien enige bepaling van deze voorwaarden geheel of gedeeltelijk nietig zou worden verklaard, blijven alle andere (deel-)bepalingen van deze algemene voorwaarden onverminderd van kracht.

15. Recht -en forumkeuze.

Het Belgische recht is van toepassing. De rechtbanken van de plaats waar de zetel van onze onderneming is gelegen, zijn uitsluitend bevoegd om kennis te nemen van alle geschillen in het kader van de opdracht.